U prostorijama BALANS-a održana promocija knjige “Bosna: Osvrt iz Tirane”

Jučer je u organizaciji Balkanskog centra za analizu i studije – BALANS, u prostorijama UG Balkanski Narodni Pogled (BNP), održana svečana promocija dvojezične knjige “Bosna: Osvrt iz Tirane” dugogodišnjeg “Velikog majstora” albanske diplomatije i vanjske politike Albanije, Šabana Muratija, uz promotora Edhema Bičakčića, bivšeg premijera Federacije BiH i prisustvo bivšeg ambasadora Bosne i Hercegovine u Albaniji, Nusreta Čančara, kao i Edhema Hebibija, ambasadora Sjeverne Makedonije u Bosni.

Knjiga se sastoji iz trideset i osam članaka iz oblasti političke analitike na albanskom jeziku sa prevodom na bosanski jezik, skupljenih u periodu između 2003. i 2018. godine i prikazuje različita zapažanja i analize autora po pitanjima državnosti, međuetničkih odnosa, vanjskih uticaja, a naročito europskih, susjednih, turskih i ruskih, negiranja genocida u Srebrenici; te daje uvid u albansku perspektivu na ista, naglašavajući da je sudbina Bosne ujedno i sudbina stabilnosti država na Balkanu i pritom se ne libeći da otvoreno i konstruktivno kritikuje političku stvarnost s posebnim osvrtom na Bosnu, a u velikoj mjeri i na politiku njenog manjeg entiteta, takozvane “Republike Srpske”.

U svom pozdravnom obraćanju, predsjednik BALANS-a,  Sedad Bešlija je naveo da knjiga označava važan korak i napredak u obnovi historijske i kulturne veze Bošnjaka i Albanaca, koja je nepravedno zapostavljena, dok je direktor izdavačke kuće i nevladine organizacije Alsar iz Tirane, Mehdi Guri istaknuo historijsku bliskost između dva naroda i važnosti knjige kao inicijatora u dizanju zastora između dvaju naroda, kroz koju je naglasio potrebu za intenziviranjem odnosa i pojačanom saradnjom. Prisutnima se obratio i predsjednik udruženja “Tirana”, Arben Tapaj, ističući ulogu Sarajeva, kao i Bosne i Hercegovine, kao jedno raskršća između Istoka i Zapada, islama i kršćanstva gdje se epohe i kulture sreću, naglasivši u tom smislu i historijsku povezanost između Bošnjaka i Albanaca.

Promotor Edhem Bičakić je otvorio promociju naglasivši važnost jedne vanjske perspektive, posebno albanske, ukazujući na zajedničko kulturno i historijsko naslijeđe, uz neznatne razlike, kao i na političke procese kroz koje prolaze Bosna i Albanija, kao postkomunističke zemlje u tranziciji. Nadalje predstavljajući strukturu knjige, promotor je izdvojio najupečatljivije naslove i stavke djela uz kratke osvrte na sadašnju političku situaciju u zemlji, odnos Bosne i Hercegovine, a posebno njenog većinskog naroda, Bošnjaka, sa Kosovom; agresiju na Bosnu i Hercegovinu i Kosovo, politiku slavljenja ratnih zločinaca od strane srpskog naroda, ulogu Sandžaka kao jedne buduće europske regije i spone između bošnjačkog i albanskog naroda, ali i ulogu, kako opće srpske, tako i šire europske, turske i ruske politike od devedesetih godina do danas, u Bosni i na Balkanu uopće.

Autor Šaban Murati je posebno naglasio svoje djelo kao jedan dio zahtjevnog zadatka potrage za historijskom istinom, a pogotovo onom bosanskom. Knjiga je, kako ističe, rezultat praćenja i analiziranja dvadesetpetogodišnje bosanske krize i djelo čovjeka koji dolazi iz regije, a nije ni etnički ni nacionalno vezan uz Bosnu, što otvara novi pogled i sagledavanje na aktuelnu političku problematiku.

Murati je u svom izlaganju naročito podcrtao da međunarodni faktor “nosi dio grijeha zato što dozvoljava zaborav na događaje koje treba dalje rasvijetliti i smatra  izjednačavanje krivice ratnih aktera u Bosni kao jednu od najvećih grešaka međunarodne politike, koja ostavlja negativne tragove i posljedice na rješavanje bosanskih problema i dan danas.”

Autor je naglasio da je djelo “Bosna: Osvrt iz Tirane” prva knjiga o razvoju dinamike Bosanske krize, kao nastojanje da pokuša ispuniti vakum u Tirani, ali i sa namjerom da zainteresuje Sarajevo i podstakne ga da više posmatra poglede izvana, kao i to da je djelo “izraz želje da kao narodi krize i sukobe ostavimo iza nas, da oprostimo, ali ne i zaboravimo, da se krivci barem pokaju i da načinimo naš region poluotokom mira, dostojanstva i tolerancije.”

Piše: Mirza Čohadžić

Izvor: Intelektualno.com

You might also like